vrijdag 4 februari 2011

Stinkende megastallen

Laatst beweerde iemand dat wij de agrarische ondernemers accepteren als hun bedrijvigheid niet meer stinkt. Daar ben ik het niet mee eens. Dat een gemiddeld intensief veebedrijf stinkt behoeft geen betoog, maar meld ik er maar meteen bij, dieren ruik ik steeds minder. Daar zorgen die o zo lelijke luchtwassers wel voor. Opmerkelijk is wel dat een chemische wasser ook ondefinieerbare chemische luchtjes verspreid. Of dat nou een verbetering is waag ik te betwijfelen. Dan toch liever de ouderwetse mestlucht van vroeger. En of ik nou ziek wordt van fijnstof en andere nare stofjes, dat moet nog maar blijken. Waar ik nou echt ziek van word zijn de smakeloze grote stallen die kaal en schraal in het landschap liggen. Wees nu eerlijk, dat accepteert toch niemand.

Geen opmerkingen: